עגלת קפה / עגלות קפה ישראל
חיפוש
חיפוש

עגלות קפה באזור דרום אדום

עגלות קפה באזור דרום אדום

אזור הדרום הוא אזור רווי באטרקציות ונקודות עצירה שוות. יש מבחר עצום של מסלולי הליכה, המוקפים טבע מקסים וגם אתרים מעניינים שכדאי לבקר בהם. בשנים האחרונות נערך בכל שנה בחודש פברואר, ממש בעיצומו של החורף, פסטיבל דרום אדום, שטבע בפינו את המושג הכל כך מיוחד הזה (דרום אדום) והפך את האזור לאטרקטיבי עוד יותר. האדום, שמתאם את האזור, מגיע מפריחת הכלניות המרהיבה, שמכסות חלקים שלמים מאותו אזור. צבען האדום הבוקר של הכלניות מוסיף רבות מאד לאווירה וגם למראה והופך את החלק הזה של המדינה לאטרקטיבי עוד יותר. מרבדי הכלניות המדהימים, בתקופת הפריחה, מכסים את המקומות הבאים: יער שודה, יער דבירה, באר מרווה, יער רעים, שמורת פורה, בתרונות רומה, אור הנר ועוד. ממש באותם מקומות אדומים ויפים עומדות להן עגלות קפה, שמאפשרות להמוני המבקרים בתקופת הפריחה ליהנות גם מקפה טעים. אפשר לעצור בעגלת הקפה לפני או אחרי הביקור באזור, או לסיים אותו ממש שם.

אז, מה זה בעצם דרום אדום – כדאי לדעת לפני שמגיעים

פסטיבל דרום אדום הוא הזדמנות מצוינת להגיע לאחד האזורים היפים בארץ, לאזור הדרום המשגע, וליהנות מפריחה נפלאה של כלניות בגוונים של אדום. הפסטיבל עצמו נערך ממש בשיא עונת הפריחה, כך שכל מי שמגיע יכול לשלב גם טיולים וסיורים באזור. בחלקו הצפוני של אזור הנגב נערך בכל שנה פסטיבל דרום אדום מאמצע חודש ינואר לערך ועד אמצע פברואר, פסטיבל המשלב, ובהצלחה רבה מאד, בין ביקורים במשקים חקלאיים, סיורים שונים, לינה כפרית, טיולים בטבע וגם עצירה בעסקים מקומיים, כולל עגלות קפה נפלאות.
הפסטיבל פועל מאז שנת 2007 ומאז מושך אליו המונים מבקרים תודות למרבדי הכלניות העצומים שמכסים את האזור עצמו. למעשה, פריחת הכלניות מתחילה כבר בחודש דצמבר, אולם נמצאת בשיאה בתקופת הפסטיבל, בין ינואר לפברואר ואז, זו חגיגה עצומה. יש גם פרחים נוספים שפורחים באותה תקופה וצובעים גם הם את האזור, כמו חרדל השדה הצהוב, חרצית עטורה וציפורני חתול מצוינת. יחד עם משמשים כתפאורה יפהפייה לאירוע נהדר, שלוקח את כל הביקור באזור הזה כמה צעדים קדימה.

אי אפשר לפספס בדרך לאילת את שדה בוקר. ואם אתם כבר בסביבה, כדאי לכם לעצור לעצירה קלה בקיבוץ, היכן שנמצא קברו של דוד בן גוריון. מצפה רמון הוא מקום נוסף לעצור בו ולו בזכות גן הפסלים שלו. העיירה הזו, שנחשבת לאחרונה כיעד תיירותי בולט של האזור, מציעה לכם תצפית מרהיבה בגן פסלים, הצופה על המכתש המדהים. על כביש 90, ממש במרכז הערבה, נמצא נווה מדבר מקסים, בתצורת פארק ספיר. יש בו פינות לשבת בהן, אגם שחלק ממנו טבעי לחלוטין, פינות נסתרות ויפות לגלות אותן ואווירה נעימה ונינוחה. בדיוק מה שצריך להפסקה מהנסיעה הארוכה.

ואי אפשר שלא להזכיר את פארק תמנע הענק שהוא אטרקציה שאסור לפספס, כזו שקרובה לאילת. את האטרקציה הזו תוכלו לנצל רק אם אתם מגיעים אליה בשעה מוקדמת, ולו כדי ליהנות מכל מה שהיא מציעה. אם לא הצלחתם, תוכלו להגיע אליה במיוחד בזמן החופשה. וכמובן, יש שלל של אתרים ונקודות עצירה יפות לאורך כל הדרך, כולל החי פארק ביטבתה, למשל. הוא נמצא ממש קרוב אל העיר ואם אתם זקוקים להפסקה דחופה, זהו מקום מושלם לעצירה. הביקור בפארק נעשה כולו ברכב, בנסיעה, כאשר תוך כדי פוגשים את בעלי החיים שמתגוררים בפארק עצמו. לפני כן כדאי לצפות בסרטון שמסביר על הפארק, על בעלי החיים שבו וגם על הסביבה ומיד, כשמסתיים, אפשר לצאת לדרך. הנסיעה היא איטית, המסלול הוא מעגלי ויש לכבד את הטבע ואת בעלי החיים.

למה דווקא עגלות קפה

אז, נכון, באזור הזה יש גם לא מעט בתי קפה, מסעדות ומקומות שונים לאוכל מהיר וטעים. אבל, אין כמו קפה משובח ומאפה בצד (או אולי כריך או סלט), שנמצאים ממש ממש בטבע, בסמוך למרבדי הכלניות העצומים או במרחק קצרצר מהם. עגלות הקפה, שהופכות לפופולאריות מאד בשנים האחרונות נמצאות באזורים שונים בארץ, כולל באזור דרום אדום והן מבטיחות חוויה נפלאה לכמה דקות או יותר. עצירה באחת מהן היא פסק זמן של ממש ביום שגרתי וגם בסוף השבוע, ובייחוד אם מתקיים באזור פסטיבל מרהיב של כלניות ואירועים שונים, הנערכים גם הם.

עגלות הקפה שבדרום אדום פונות לכמה סוגים של קהלים. המקומיים, בני המושבים והקיבוצים, נוהגים לעצור בהן ביום יום לקפה קצר בתחילת היום או בסוף יום העבודה, אחר הצהריים ומתייחסים אליהן כמעין קפה שכונתי שמחליף את הקפה הקבוע. הקהל השני הם המטיילים, התיירים, שמגיעים במיוחד אל האזור בתקופות שונות של השנה כדי להכיר אותו יותר לעומק ולחוות את האווירה הנפלאה, כמו גם הנופים ושלל מסלולי ההליכה. זה יכול להיות בתקופות שונות של השנה, בקיץ, בחורף או בעונות המעבר וגם בתקופת הפסטיבל. בתקופה הזו מזג האוויר בדרום נהדר ואם מוסיפים לכך את הפריחה, מקבלים לוקיישן מושלם לכל עגלה.

עצירות בדרך לפריחה משגעת

יש כמה תחנות בדרך שכדאי לכם לקחת בחשבון אם הגעתם עד לאזור הזה. התחנות האלו מבטיחות לכם מרבדי ענק של כלניות וגם אפשרויות טיול נפלאות שכדאי לשלב יחד עם עגלות הקפה המומלצות שלנו (ראה מטה). למשל, יער בארי. יער בארי הוא אולי אחד הלוקיישנים היותר פופולאריים בקרב המבקרים בפסטיבל אדום ולא בכדי. מדובר בשטח של 11,000 דונם (שטח ענק לכל הדעות), שמכוסה כולו, בשיא הפריחה, בכלניות אדומות ויפות. אפשר כמובן להגיע לשם רק כדי להתרשם מהמראות המשגעים האלה, ואפשר לנצל את ההזדמנות לצאת לטיול אופניים באחד מהמסלולים ששם. אם החלטתם ספונטנית, כשאתם כבר שם, לצאת לרכיבה ואתם בלי אופניים, אל דאגה. תוכלו לשכור בקיבוץ (במרכז למדווש שבכניסה לקיבוץ בארי).

אם אתם מגיעים לאזור עם ילדים, חוות היענים, אל היען, שנמצאת מול פארק חבל הבשור, היא נקודת עצירה מומלצת במיוחד. הילדים יוכלו לבלות שם שעות בנעימים, להאכיל את היענים, לראות אותם מקרוב ולשמוע רבות אודות החיים שלהם. יש במקום פינות משחקים, פינות ליטוף של חיות משק, פינות יצירה ועוד. בזמן פסטיבל אדום מתקיימים במקום מופעים ומוצעות שלל של הפעלות לגילאים הצעירים.

ואי אפשר שלא להתייחס לעניין הקיבוצי. בנגב הצפוני יש לא מעט קיבוצים שבאו להפריח את השממה, והם אכן מצליחים בכך. ביקור באחד מהם הוא הזדמנות להכיר קצת יותר לעומק את חיי הקיבוץ ואולי לקבל השראה (למי שבעניין) לנהל אורח חיים קצת יותר פשוט. קיבוץ עלומים מזמין את המבקרים באזור בתקופת פסטיבל אדום, לבקר בו וללמוד כמה דברים חדשים אודות החיים המאפיינים אותו – חיים שיתופיים שיוויוניים. אפשר להישאר ללון בקיבוץ באחד מפתרונות הלינה שמוצעים בו, להסתובב בו וגם לאכול בחדר האוכל שבו. הסיור בקיבוץ הוא בתשלום סמלי.

ובאשר למקומות הטובים ביותר להתרשם מפריחת הכלניות, אז הנה: יער שוקדה, שכולל מספר חניונים, הוא נקודת עצירה טובה להתרשם מכל היופי הזה. חניון הכלניות שבו מתכסה במהלך חודש פברואר בהמוני כלניות אדומות ויפות, שהופכות אותו לאחד המקומות היותר מוצלחים להגיע אליהם במהלך פסטיבל דרום אדום. תרונות רוחמה הוא מקום נוסף. מדובר בשמורת טבע, שממוקמת בגבעות קיבוץ רוחמה, שמציעה אף היא מרבדי ענק של כלניות במהלך פברואר וגם מרץ, יחד עם נוריות, סחלבים, סביונים ועוד ועוד.

יער דבירה הוא מקום נוסף, שכולל שטח של יותר מ-8000 דונם שבו צמחים ים תיכוניים. במהלך פברואר מכסה את היער הכלנית בפריחתה הלוהטת האדומה, כמו גם פרחים נוספים שמוסיפים רבות לאווירה. יש מסלולי הליכה, מסלולים לרכבי 4×4 ובעיקר הזדמנות מצוינת ליהנות מאזור מקסים ופריחה שעוטפת אותו מכל עבר. שמורה פורה, בין צומת בית קפה לצומת פלוגות, היא לוקשיין נהדר נוסף, שמציע גם הוא לא מעט כלניות, נוריות, פרגים ועוד. יש שרידים עתיקים באזור, אגם מלאכותי ועוד.

מגיעים לאזור הדרום ומחפשים אתנחתא נעימה לכמה דקות או יותר? הנה סקירה על עגלות הקפה המומלצות באזור דרום אדום שאסור לכם לפספס:

עגלות הקפה ששוות עצירה בדרום אדום

השמורה 215 – שמורת פורה

עגלת הקפה השמורה 215, שממוקמת בכניסה לשמורת פורה היפה, מציעה לכם תפריט מגוון וגם מראות נהדרים. מי שמגיע בתקופת החורף לשם, בשיא עונת פריחת הכלניות, נהנה גם מתפאורה מושלמת לכל העצירה הזו ומזג אווירה נהדר. הגישה אל עגלת הקפה נוחה מאד וכדי לאתר אותה יש לרדת מכביש 6 לכיוון פורה. בין אם הגעתם לשם במיוחד ובין אם מצאתם את עגלת הקפה תוך כדי הטיול או הביקור שלכם בסביבה, מדובר בהחלטה נבונה. עגלת הקפה פתוחה בכל ימות השבוע, בין השעות 08:30 בבוקר ועד 15:00 בצהריים. מעבר לשירות הנעים\ המנות קלילות וטובות, הירקות טריים והקפה בהחלט טעים טעים. לא לפספס. תרונות רוחמה ושמורת פורה הם המקומות הקרובים למיקומה של העגלה, שם תמצאו פריחה משגעת של כלניות בשיא העונה.
השמורה 215, שמורת פורה
השמורה 215, שמורת פורה

קפה בסיבוב – שער הנגב

בחץ השחור, שער הנגב, עומד לרשותכם עגלת קפה, קפה בסיבוב. העגלה, שפתוחה לאורך כל השבוע, מהשעה 8 בבוקר ועד 17 אחר הצהריים, מעמידה לרשותכם קפה נהדר, מאפים מכל מיני סוגים, עוגות, כריכים ובעיקר אווירה נעימה ונינוחה מאד. השירות אדיב במיוחד, המחירים הוגנים ותודות לתפריט העשיר, כולם יכולים למצוא להם משהו קליל לאכול ולשתות. אם אתם מגיעים עד אליה ומטיילים בסביבה, כדאי לכם לשלב סיורים בנגב המערבי וכמובן ביקור באנדרטת חץ שחור. רוצים לראות את הפריחה היפה של הכלניות? את הפריחה הכי קרובה תמצאו ביער בארי, בבאר מרווה, ביער שוקדה, בצומת סעד ובחניון רעים.

עגלאטה – כפר מימון – יער שוקדה

אין כמו להגיע ליער עמוס בפריחה אדומה ויפה של כלניות, פריחה שהיא ממש בשיאה. ביער שוקדה, בעונה, תוכלו ליהנות מהשילוב המושלם בין מראות נהדרים לקפה טעים. עגלאטה היא עגלת קפה חביבה ונעימה שמציעה לכם כריכים טובים, מאפים מכל מיני סוגים, משקאות קלים וכמובן קפה נהדר לפתוח או לסיים איתו את היום שלכם. עגלת הקפה הזו פועלת בימים ראשון עד חמישי מהשעה 9 בבוקר ועד 16 אחר הצהריים ובימי שישי עד השעה 14 בצהריים. בתפריט גם סלטים נהדרים, מנות טבעוניות ואפילו שוקו מושלם לילדים. יש גישה למקומות ישיבה, חנייה בשפה ובעיקר אווירה נפלאה. מטיילים בסביבה? מומלץ לכם לעצור עצירה קצרה או ארוכה. והיכן הכלניות? יער בארי הקרוב, יער שוקדה, באר מרווה וחניון רעים שבסביבה הקרובה.

גאולה בר – מושב תקומה

עגלת הקפה הקסומה הזו פועלת באופן שוטף במושב תקומה וזמינה עבורכם גם בתקופת פסטיבל דרום אדום. יער שוקדה וצומת סעד קרובים אליה, כך שאם אתם רוצים להתרשם מיופייה המרשים של הפריחה האדומה, תוכלו לעשות זאת כשאתם בסביבה. העגלה פתוחה אך ורק בימי שישי והיא כשרה וברקע מתנגנת מוסיקה נפלאה שמוסיפה רבות לאווירה. יש ביקוש רב מאד למקום כך שצריך לקחת בחשבון תורים ארוכים, אך זה בהחלט משתלם למגיעים. בין השעות 8 בבוקר ביום שישי ועד 14 בצהריים מוצע לכם קפה נהדר, אוכל טרי וטעים ושירות מלווה בחיוך. מאפים טובים מאד שמלווים את השתייה וגם סלטים שכדאי לנסות. נמצאים באזור? אל תפספסו.
גאולה בר
גאולה בר

קורטאדו – קיבוץ ניר בנים

בניר בנים שבדרום נמצאת לה עגלת קפה קסומה, שמציעה חוויה נפלאה. קורטאדו היא הזדמנות נפלאה ליהנות מקפה משובח יחד עם מאפים ומיני כריכים ועל הדרך גם לטייל באזור מקסים עם פריחה משגעת בשיא העונה. העגלה פתוחה בימי שישי מהשעה 8 בבוקר ועד 15 בצהריים ובשבתות מהשעה 9 בבוקר ועד 16, כך שאם הגעתם לפסטיבל דרום אדום או אתם מטיילים בפברואר באזור ונהנים משלל הצבעים המשגעים, מומלץ לכם לעצור לקפה מהיר או למאפה טעים ממש שם. יש שולחנות קק"ל שפזורים ליד, חנייה ושירות נעים. מומלץ בחום ובכל עונה. מחפשים כלניות? בתרונות רוחמה, דיי קרוב לעגלה, תמצאו בעונה כאלו בשפה.

היית בעגלת הקפה עגלות קפה באזור דרום אדום ? נשמח לשמוע את חוות דעתך!

לחזור למשהו ספציפי?

עגלות קפה שאולי יעניינו אותך

חיפוש

רוצה להצטרף לניוזלטר שלנו ולקבל עדכונים על עגלות קפה, המלצות וטיפים?

תמליצו לי

מה כשר?

מה פתוח בשבת?

אפשר כאן 👇 לחפש עגלת קפה בתיאור חופשי בצ'אט של גוגל לפי שם העגלה, מיקום, סוג אוכל ועוד פרמטרים רבים..

עוד לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? עקבו אחרינו coffeecarts.israel@

error: Content is protected !!