עגלת קפה / עגלות קפה ישראל
Search
Search

עגלות קפה בדרך לצפון – בדרך לטיול בצפון עוצרים בעגלת קפה

עגלות קפה בדרך לצפון – בדרך לטיול בצפון עוצרים בעגלת קפה

בנופים הציוריים של צפון ישראל, שם הרים ירוקים שופעים פוגשים אגמים כחולים וצמחיה, מתעצבת מגמה קולינרית מעניינת – עלייתן של עגלות קפה. בתי קפה ניידים מקסימים אשר הפכו לאטרקציה פופולרית הן עבור המקומיים והן עבור תיירים, ומציעים חוויה ייחודית וטעימה בלב הטבע. עגלות קפה בדרך לטיולים בצפון, השוכנות בעיירות קסומות ונקודות ציוריות, מגישות הרבה יותר מסתם כוס קפה רגילה, אלא גם הרבה מאוד מאפים ופינוקים שבהחלט שווה לעצור עבורם.

לעצור וליהנות

מה שמייחד את עגלות הקפה בצפון הוא הדגש על מרכיבים מקומיים. עגלות רבות משתפות פעולה עם ספקים מקומיים כדי להבטיח טריות ואיכות גם בקפה וגם באוכל המוגש לצידו. מעבר לקפה יוצא דופן, עגלות הקפה האלו מציעות הזדמנות ליהנות מהפסטורליה הצפונית, בתרבות המקומית, ובאנשים המיוחדים באזור. אז כאשר נוסעים לצפון, בהחלט שווה לעצור בעגלת קפה או שתיים, כדי למקסם את הטיול ולמלא את הבטן. הנה סקירה מקיפה על כמה מהעגלות הבולטות באזור.

עגלות הקפה השוות ביותר באיזור הצפון

סמסם – קדמת צבי

עגלת הקפה "סמסם" היא עגלה יוצאת דופן שמורכבת מקרון רכבת ישן תוצאת הארץ, שנבנה באמצע שנות ה-70 ועמד במשך שנים בלי תזוזה. בעלי המקום רצו לייצר מקום מיוחד, ושיפצו את הקרון בהשראת חומרים טבעיים, תוך כדי שהם משמרים את המראה המקורי שלו. התפריט של סמסם משתנה משבוע לשבוע בהתאם לגידולים של המקום, שמתבסס כמובן על חומרי גלם של ספקים מקומיים. במקום תמצאו קרקרים, חלות, סנדביצ'ים, עוגות ועוגיות, לצד מוצרים מקומיים כמו דבש, יין, שמן זית, גבינות ובירות. כמו כן, במקום יש מגוון רחב של מאפים, עם דגש על לחם בריוש. המקום פתוח בימים בימי חמישי וראשון מהשעה 9:00 עד השעה 14:00 ובימי שישי מהשעה 8:30 עד השעה 14:00. בשאר ימי השבוע המקום סגור.

סמסם עגלת קפה קדמת צבי
סמסם עגלת קפה קדמת צבי

קפה קירשנר – בית לחם הגלילית

קפה קירשנר הוא מקום יפה וקסום שנמצא בחצר טמפלרית פסטורלית בבית לחם הגלילית. האווירה במקום היא מאוד מיוחדת לצד אותו מבנה טמפלרי ישן ועצי השקד שבמקום. הצוות במקום כולל אנשים נחמדים ואדיבים, המגישים אוכל טעים וטרי. המקום מאוד מומלץ גם לילדים שבהחלט יוכלו למצוא את עצמם בתפריט המעניין. פרט לקפה איכותי, בעגלה המשפחתית מוגשים גם מאכלים ומאפים שנעשים בעבודת יד על ידי אתיקה אמו של ינון. טיפ: אל תוותרו עליהם. בתפריט אפשר למצוא קפה של פרימו ארומה, משקאות חורף וקיץ בהתאם לעונה, כריכים, סלטים, בורקסים ואפילו פודינג צ'יה. יש גם מנות טבעוניות, לצד מגוון רחב של מאפים מתוקים, בראוניז וארטיקים טבעיים. לאחר הארוחה, אפשר אף לטייל בישוב הקסום. בימי רביעי וחמישי המקום פתוח מ-8:00 עד 13:30. ביום שישי מ-8:00 עד 14:30, ובשבת מ-8:00 עד 15:30.

קפה בארקה – גילון

בגליל התחתון שוכן הישוב הפסטורלי גילון, בו נמצא איש הקולינריה ברק נאור. נאור פתח את קפה בארקה במקום, בו אפשר להשקיף אל הנוף המרשים הפונה מערב אל עבר הים התיכון. המקום מגיש קפה עם פולים של DADA וכן מגוון משקאות מפנקים לחורף (סחלב, חליטות) ולקיץ (מיצים סחוטים, שייקים). הנוף במקום הוא באמת יוצא דופן, והוא סמוך לשביל אופניים, כך שאם אתם יוצאים לשטח עם הדו גלגלי שלכם, תדאגו לעצור במקום לעצירת ביניים. במקום תמצאו כריכים מיוחדים, סלטים וטוסטים, לצד קרם ברולה ומלבי. במקום יש גם כריך טבעוני, ארטיקים ומאפים. המקום פתוח בימי ראשון, שני, רביעי וחמישי בשעה 8:00 עד 11:00 ומ-15:00 עד 20:00. בשישי המקום פתוח מ-8:30 עד 14:00 ומ-9:00 עד 18:00.

לול ארט – רמות

לול ארט שברמות הוא למעשה מקום שמציע סדנאות יצירה לילדים ומבוגרים, אבל זה רק חלק מהקומפלקס שכולל בתוכו גם את אחת מעגלות הקפה היותר איכותיות ומיוחדות שיש באזור. הדבר הראשון שרואים הוא נוף מהמם ועיצוב יפהפה למקום, אליו אפילו מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים לכיוון השקיעה. הפעילות לילדים היא מהנה מאוד, והיא גם תעסיק אותם בזמן שאתם שותים קפה איכותי ומרענן. הנוף הפנורמי לכנרת מקבל פוש עם תפריט איכותי שכולל סנדביצ'ים, מאפים, טוסטים ועוד מגוון הפתעות. הצוות חייכן ויודע לתת שירות והמקום מלא בלב ונשמה, ובעיקר באוכל טוב, כפי שניתן לראות לפי התור. המקום פתוח בימי ראשון, שלישי, רביעי וחמישי מ-10:00 עד 16:00 ובימים שישי ושבת מ-10:00 עד 15:00.

Lol-art לול ארט
Lol-art לול ארט

אתנחתא – טבעון

למרגלות הר הכרמל, היכן שנמצאת קריית טבעון, שוכנת עגלת קפה מאוד מיוחדת, עם סיפור שהתחיל בכלל באוסטרליה. הבעלים, תמר, הכירה את קונספט עגלות הקפה ביבשת הרחוקה, והחליטה לייבא אותו ארצה, עם דגש על קיימות ואיכות הסביבה, וגם נוף מרהיב להר הגדול. במקום יש מדשאות גדולות, כך שאפשר להגיע עם הילדים והוא קרוב למגוון מסלולים מרהיבים לחובבי השטח. הוא מגיש תערובות קפה של אספרסו, משקאות לחורף, לקיץ וגם מגוון של משקאות אלכוהוליים כמו סיידר תפוחים ואגסים, ובירות מהחבית בסופי השבוע. בתפריט יש מגוון כריכים, פשטידות, סלטים וכן מנות מיוחדות לנמנעים מגלוטן. טבעונים? הגעתם למקום הנכון, בו תמצאו מגוון עצום של מנות עיקריות וקינוחים המותאמים לכם. במקום יש גם המון קינוחים מתוקים, כולל כדורי תמרים מיוחדים, עוגת קוקוס, אלפרוחס, מאפינס וארטיקים טבעיים. הכריכים במקום מוגשים בלחמי מחמצת טעימים במיוחד. המקום פתוח בימים ראשון עד חמישי מ-6:30 עד 18:00 ובימי שישי מ-7:00 עד 17:00. בשבת המקום פתוח מ-7:00 עד 20:00, כך שבהחלט תוכלו להגיע כמעט בכל זמן שתרצו.

קפה יענקל'ה – קיבוץ הזורע

יונת אבריאל עושה אוכל מעשה ידה כבר הרבה מאוד שנים. בעגלת הקפה שלה, יענקל'ה, תמצאו מגוון עצום של מוצרים עונתיים וטריים, אשר באים לידי ביטוי במתכונים ביתיים של פעם. חלק מהמתכונים הם של סבתא של יונת, כך שהם מביאים איתם הצלחה של שנים רבות. המקום סמוך להרבה מאוד מסלולים באזור, כך שהוא אידיאלי למרחיקי לכת, ואפשר גם לעבוד במקום שכן הוא מלא שקעים להטענה. התפריט המבוסס על עונתיות הוא עשיר מאוד וכולל תערובות קפה של DADA, משקאות חריפים נהדרים כמו שוקו פרלינים, שוקו מוקה, סחלב ועוד, וכן משקאות קיציים כמו סנגרייה קרה ויין לבן. בתפריט האוכל יש המון כריכים, בייגל טוסטים, ואפילו מוזלי ספיישל, ויש גם מנות לנמנעים מגלוטן ולטבעונים. בקינוחים תוכלו למצוא עוגות פאי, עוגות בחושות, אלפחורס וגרנולה, וכן שייקים ומיצים טבעיים. המקום פתוח מיום ראשון עד יום שישי מהשעה 7:00 עד 13:00, אם כי הוא סגור בשבתות.

Mamas קפה בחווה – קיבוץ דליה

לבעלים של קפה MAMAS, אביב, היה חלום של שני עשורים להקים עגלת קפה בצלמה ובדמותה. לאחר שנים רבות בתחום האירוח, ותקופה בה לא עבדה בזמן הקורונה, היא החליטה להגשים חלום ולפתוח את עגלת הקפה האולטימטיבית בקיבוץ דליה הפסטורלי. המקום קרוב למסלולי הליכה רבים למטיבי לכת, ויש לו היצע עצום לטבעונים ולאלו הנמנעים מגלוטן. הקפה במקום הוא מתערובת של חברת קדמה, והוא מגיש משקאות מפנקים גם לחורף וגם לקיץ, כולל משקה קקאו RAW יוצא דופן ומשקה גרופר. בתפריט הקבוע אפשר למצוא מבחר כריכים, סלטים, קישים, טוסטים ואפילו חצ'פורי ומאפה טפיוקה. ביום שישי יש במקום פריקסה מיוחד. כאמור, לנמנעים מגלוטן יש תפריט עשיר שגם כולל פטיפור שוקולד. לטבעונים יש גם קישים ייחודיים וקינוח טפיוקה. המקום גם מגיש כמות עצומה של מתוקים, לרבות לחם פודינג, פטיפורים, עוגיות תמרים ועוד. כל הכריכים במקום הם לחמים מקמח מלא ולחמי כוסמין או אגוזים. המקום פתוח בימי ג', ד', ה' ושבת מ-8:00 עד 14:00, ובימי שישי מ-8:00 עד 13:00.

שישו – שדות הגליל

עגלת הקפה של שישו יושבת בתוך משק ייחודי במושב הזורעים, כדי לתת לאורחים קצת אווירה מקומית קלאסית. נטעיה ודניאל אבנעים הבעלים מציעים נוף גלילי משובח, ומנות עשירות המיוצרות בעבודת יד במקום. המקום נמצא בדרך לכנרת ולכן מהווה אבן דרך להרבה מאוד מטיילים, הנוף במקום יוצא דופן והתפריט מציע קפה של פרסקו, ומגוון עצום של משקאות חמים וקרים (כולל אפוגטו מיוחד). בתפריט אפשר למצוא כריכים, סלטים, פוקצ'ות, פלטות גבינות מפוארות, וכמובן ארוחת בוקר גלילית מלאה כהלכתה. יש המון מנות לנמנעים מגלוטן, לרבות עוגיות פקאן וקינוחים משתנים. במנות הטבעוניות אפשר למצוא כריכים וסלטים רבים. במקום יש ויטרינה המלאה בעוגות מיוחדות, וכן כדורי שוקולד ייחודיים. המקום פתוח בימי שני וחמישי מהשעה 9:00 עד השעה 14:00, ובשישי מהשעה 9:00 עד השעה 13:00. המקום סגור בימי שבת וראשון.

שישו קפה | משק אבנעים | הזורעים
שישו קפה | משק אבנעים | הזורעים

צ'צ'ו – משגב (פארק אוסטרליה)

מעטים הם המקומות שנושא הקיימות כה חשוב לו כמו קפה צ'צ'ו. במקום, המנוהל על ידי אורי, בתו כליל ובן זוגה ינון, יש דגש גדול על מודעות אקולוגית, וזה מתבטא גם בתפריט, גם בחומרי הגלם הטריים וגם בכלים הרב פעמיים בהם האוכל מוגש. כל חומרי הגלם נרכשים מיצרנים מקומיים, במטרה לפתח את אזור הגליל. המקום קרוב למסלולי אופניים רבים, אז אל תתפלאו שלידכם יושבים אנשים עם ציוד אופניים מלא. הקפה במקום הוא מתערובות של מותג מגנלי, ואפשר למצוא במקום גם משקאות חורף מחממים וגם משקאות קיץ קלילים כמו אפוגטו ומשקה אלות. בתפריט יש מגוון גדול של כריכים, מאפים מלוחים, קוראסונים ממולאים, טוסטים ובולים (קערות) מלאות בכל טוב. בשבת יש במקום גם ג'חנון, ויש מספיק מנות לנמנעים מגלוטן ולטבעונים. בז'אנר המקום, במקום יש בראוניז, מאפינס פירות יער, עוגיית מעמול וגם "בומבה" שוקולד. המקום פתוח בכל יום בשבוע בין השעות 8:00 עד 14:00.

פתפותים – קיבוץ עמיעד

עגלת הקפה המיוחדת של קרן זיו רבובסקי וקייטי בול, פתפותים, נמצאת בסמוך ליקב בתוך קיבוץ עמיעד. השניים שמים דגש על קפה משובח, אך בעיקר על מאפים שמגיעים מהמאפייה במקום. המאפים במקום הם יוצאי דופן, ולא דומים למאפים סטנדרטיים שמוגשים בבתי קפה רגילים. כל המוצרים של עגלת הקפה הזו מיוצרים מקמח כוסמין בריא, אך אין זה אומר שהחברים ויתרו על הטעם. המקום קרוב לכביש 90 ומושך אליו הרבה חובבי אוכל וקפה. הקפה הוא מתערובת מיובאת ואפשר למצוא במקום גם הרבה משקאות חמים וקרים, כולל "סיידר קופצני" מעניין. בתפריט יש כריכים, מאפים מלוחים, טוסטים, קישים, פוקצ'ות, פרעצל, ברוסקטות וכן מנות לנמנעים מגלוטן ולטבעונים (חפשו את המאפינס). בז'אנר המתוק, יש במקום בראוניז וכדורי שוקולד בין השאר. בימי שני, שלישי, רביעי, חמישי ושישי, המקום פתוח מ-7:30 עד 16:00, ובשבת מ-9:00 עד 17:00. בימי ראשון המקום סגור.

פתפותים לחמים ומאפים מקמח כוסמין

היית בעגלת הקפה עגלות קפה בדרך לצפון – בדרך לטיול בצפון עוצרים בעגלת קפה ? נשמח לשמוע את חוות דעתך!

לחזור למשהו ספציפי?

עגלות קפה שאולי יעניינו אותך

Search

רוצה להצטרף לניוזלטר שלנו ולקבל עדכונים על עגלות קפה, המלצות וטיפים?

תמליצו לי

מה כשר?

מה פתוח בשבת?

אפשר כאן 👇 לחפש עגלת קפה בתיאור חופשי בצ'אט של גוגל לפי שם העגלה, מיקום, סוג אוכל ועוד פרמטרים רבים..

עוד לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? עקבו אחרינו coffeecarts.israel@

error: Content is protected !!